Page 36 - Olimpiyat_Dunyasi

Basic HTML Version

via awarding them medals at
the FSS sports festivities or-
ganized at the end of each
school year.”
It is not only the sporting ac-
tivities that are inseminated to
the children with this ongoing
Project since 2002; we also
contribute, through social ac-
tivities like tours, picnics and
theatre, to the development of
the consciousness that the is-
sues of the ‘special’ individu-
als are actually human rights
issues. The rehabilitation of
the families as well is intend-
ed indirectly by; highlighting
the need to increase the level
of social awareness, creating
a social environment where
children can interact with their
peers in order to maintain
their social development and
supporting the children of the
families fighting the discrimi-
nation of the disabled.
yenmeye çalışıyor. Bu anlam-
da bize sunulan imkanlar se-
bebiyle çok teşekkür ederiz.”
Nazik Kırlangıç
“Ücretsiz engelli spor gru-
buna dört senedir devam et-
mekteyiz. Bizler hiç büyüme-
yen çocukların anneleriyiz.
Kızım 22 yaşında ama hala
çocuk. Spor günlerimiz iyi ki
var. Çocuklarımız haftada iki
saat mutlu zaman geçiriyorlar.
Anneler yoruluyor ama onlar
mutlu olunca her yorgunluk
unutuluyor. Biz kızım Sevil’ le
beraber spor hocaları Cem ve
Korur ile Suzan Hanım’ı çok
seviyoruz. Sosyal aktiviteler ol-
duğunda çocuklarımızın çok
mutlu olduğunu, sosyalleştiği-
ni daha fazla hissediyoruz. Biz
mutlu bir aile olduk. Hepinize
çok teşekkürler.”
Ramadan İlhan
”Yaptığınız spor ve benzeri
Ayrıca gezi, piknik ve tiyatro
gibi sosyal faaliyetlerle özel
bireylerin sorunlarının aslın-
da toplumsal ve insan hakla-
rı sorunu olduğu bilincinin ge-
lişmesine katkıda bulunuluyor.
Toplumsal farkındalığı artırma-
nın gerekliliğini vurgulamak,
sosyal gelişimlerini sağlamak
için akranları ile ilişki kurabile-
cekleri sosyal ortamları yarat-
mak ve toplumdaki engelli ay-
rımcılığı ile mücadele eden ai-
lelerin çocuklarına destek ve-
rilerek, dolaylı olarak ailelerin
de rehabilitesi amaçlanıyor.
Proje kapsamında yürütülen
tüm bu çalışmalar, çocuklara
hayat veriyor ve önyargıların
yıkılmasını sağlıyor. Bunu kü-
çük bir örnekleme ile açmak
gerekirse; motor gelişimini bü-
yük ölçüde sağlayan bir ÜSO
‘Özel Grup’ öğrencisi, 2010 se-
nesinde bir fast food firması-
nın eğitim sınavlarını başarıy-
la bitirerek kendisine iş imka-
nı sağladı ve halen bu işe de-
vam ediyor.
Söz konusu çocuklarımızın ge-
lişiminde kuşkusuz en önem-
li pay, çocuklarını hayatlarının
odak noktasına yerleştirmiş,
onlara ‘Özel’ olduklarını bir an
bile hissettirmeyen velilerindir.
İşte o veliler, içlerinden gelen
şükran ve minnet duyguları-
nı satırlara dökerek zaman za-
man ÜSO yöneticileri ile şöy-
le paylaşıyorlar:
Cenk Özçelik
“Oturduğumuz sitede her
türlü spor yapma imkanı olsa
da, çocuğumuzun hocalar eş-
liğinde arkadaşlarıyla spor
yapması hem daha mutlu ol-
masına hem de sosyal yönden
daha iyi ilişkiler kurmasına
yardımcı oluyor. Bunun yanı
sıra zaman zaman yapılan
maçlarla, top kendisine gelip
heyecanlanınca düşünmek zo-
runda kalarak bu konuda ken-
dini geliştiriyor ve heyecanını
All these activities within the
context of the Project enliv-
en the children and blow their
prejudices down. To expand
on this with a minor exemplifi-
cation: A student from the FSS
‘Special Group’ who had main-
tained his motor development
largely, found himself a job af-
ter finishing the training pro-
gramme of a fast-food com-
pany successfully and is still
working there.
The greatest share in our chil-
dren’s development of is of
course that of the parents who
have placed them at the fo-
cus of their lives and never let
them feel that they are ‘special’.
These parents, from time to
time, share their gratitude with
the FSS administrators:
Cenk Özçelik
“Even though there are fa-
cilities for all kinds of sports
where we live, exercising with
his friends, accompanied by
trainers, make our child hap-
pier and help him to estab-
lish better social relations with
his friends. Alongside with this,
when the ball is passed to him
in the matches, and he is excit-
ed, he stops to think and tries
to overcome his excitement
and develop himself in that re-
spect. We are grateful for the
opportunities given to us and
we thank you for that.”
Nazik Kırlangıç
“We have followed the dis-
abled group activities of the
Free Sports Schools Project
for the last for years. We are
the mothers of children that
never grow up. My daugh-
ter is 22 years old but she is
still a child. So good that we
have the ‘sports days’. Our chil-
dren have a few happy hours a
week. It is for the mothers but
all is forgotten when we see
how happy they are. Me and
34
Olimpiyat Dünyası